Ђорђа Победоносца
Крајем 18. - почетком 19. века
Stare ikone
- Alexander Soloviev
- Поруке: 2253
- Придружен: 14 Мај 2022, 20:15
Ђорђа Победоносца Крајем 18. - почетком 19. века
За сва питања о раду форума (Ваши предлози и коментари), као и питања о оглашавању на форуму, пошаљи ми приватну поруку. Хвала
- Alexander Soloviev
- Поруке: 2253
- Придружен: 14 Мај 2022, 20:15
Икона "Знамение" 18. век
Икона "Знамение"
18. век
31 х 26 цм
18. век
31 х 26 цм
За сва питања о раду форума (Ваши предлози и коментари), као и питања о оглашавању на форуму, пошаљи ми приватну поруку. Хвала
- Alexander Soloviev
- Поруке: 2253
- Придружен: 14 Мај 2022, 20:15
Свећнице. Почетак 17. века.
Ова икона је насликана по подужем издању, који је настао на основу пролошких празничних читања. Стил писања одаје вероватно Строгановску школу с краја 16. века.
Слике главног догађаја допуњене су сценама објашњења: у доњем левом углу је пророк Исаија, који пише своју Књигу пророчанстава; доле десно – Симеон Богоносац над преводом исте Књиге. Приказани су окренути један према другом, као да улазе у неми дијалог. Други „дијалог“ се одвија између горње централне слике Тројице у виду Отаџбине и паклених уста испод. Из уста се дижу, славећи Бога, праведници у белим хаљинама, грешници са ђаволом, напротив, урањају у таму. Горњи леви угао заузима минијатурна слика Пресвете Богородице, којој анђео предвиђа будуће страдање њеног Сина. У горњем десном углу иконописац је приказао свргавање паганских идола (падајућих ликова) као последицу проречених страсти Христових. Сва ова семантичка укрштања чине заједничку слику јединственог и свеобухватног Плана Божијег.
Слике главног догађаја допуњене су сценама објашњења: у доњем левом углу је пророк Исаија, који пише своју Књигу пророчанстава; доле десно – Симеон Богоносац над преводом исте Књиге. Приказани су окренути један према другом, као да улазе у неми дијалог. Други „дијалог“ се одвија између горње централне слике Тројице у виду Отаџбине и паклених уста испод. Из уста се дижу, славећи Бога, праведници у белим хаљинама, грешници са ђаволом, напротив, урањају у таму. Горњи леви угао заузима минијатурна слика Пресвете Богородице, којој анђео предвиђа будуће страдање њеног Сина. У горњем десном углу иконописац је приказао свргавање паганских идола (падајућих ликова) као последицу проречених страсти Христових. Сва ова семантичка укрштања чине заједничку слику јединственог и свеобухватног Плана Божијег.
За сва питања о раду форума (Ваши предлози и коментари), као и питања о оглашавању на форуму, пошаљи ми приватну поруку. Хвала
- Alexander Soloviev
- Поруке: 2253
- Придружен: 14 Мај 2022, 20:15
Содомска икона. Светог Ђорђа, 1518. године
Содомска икона. Светог Ђорђа, 1518. године
За сва питања о раду форума (Ваши предлози и коментари), као и питања о оглашавању на форуму, пошаљи ми приватну поруку. Хвала
- Alexander Soloviev
- Поруке: 2253
- Придружен: 14 Мај 2022, 20:15
ikona "Posljednja presuda" Početkom 19. vijeka
ikona "Posljednja presuda"
Početkom 19. vijeka
Početkom 19. vijeka
За сва питања о раду форума (Ваши предлози и коментари), као и питања о оглашавању на форуму, пошаљи ми приватну поруку. Хвала
- Alexander Soloviev
- Поруке: 2253
- Придружен: 14 Мај 2022, 20:15
ikona Arhanđela Gavrila 17. vijek 57 x 48 cm
ikona Arhanđela Gavrila
17. vijek
57 x 48 cm
17. vijek
57 x 48 cm
За сва питања о раду форума (Ваши предлози и коментари), као и питања о оглашавању на форуму, пошаљи ми приватну поруку. Хвала
- Alexander Soloviev
- Поруке: 2253
- Придружен: 14 Мај 2022, 20:15
Albrecht Durer - Oltar Djevice Marije (Drezdenski oltar) 1496 godine
Albrecht Dürer - Oltarna pala Djevice Marije (Drezdenski oltar) 1496. Ulje na platnu. Centralni panel. 95x105,5 cm Bočna vrata. 112x43,5 cm - Umjetnička galerija Dresden
O historiji nastanka i autorstvu sporednih dijelova triptiha se još uvijek raspravlja. Stručnjaci se slažu da središnji dio oltara pripada Durerovom kistu, lijevu i desnu ploču, naknadno dodane, možda su izradili njegovi učenici, ili su djelo Cranacha ili nekog od holandskih majstora.
Radnja središnje ploče je Bogorodica koja se saginje nad djetetom Kristom. Uzdržanost boja, skulptura, jasno prikazivanje slika, oštrina poteza - sve naglašava suzdržanu i smirenu prirodu slike. Slika je rađena u tehnici slikanja temperama. Vjerovatno ju je Dürer odabrao da ubrza izvršenje naredbe koju je umjetnik primio od Fridrika III, izbornog izbornika Saksonije.
U radu se nalazi nekoliko zanimljivih detalja-simbola. Kruška koja leži na prozorskoj dasci, kod nogu bebe koja spava, u korelaciji je sa istočnim grehom, otvorena knjiga na stalku - sa Svetim pismom. Iznad Marijine glave je bogato ukrašena kruna koju drže dva anđela. U prostoriji je još nekoliko anđela koji su zauzeti čišćenjem. Jasna linearna perspektiva prostorije, pedantna razrada svih njenih elemenata i Josipova radionica, vidljiva gledaocu kroz prozor u pozadini, igraju ulogu dodatnog alata za stvaranje boje.
Bočne ploče triptiha prikazuju sv. Sebastijana i sv. Anthony. Napisane su i dodane kasnije, oko 1503-1504. Njihova pojava povezana je sa epidemijom kuge koja je u to vrijeme bjesnila u Evropi. Vjerovatno su dodatni dijelovi oltara dizajnirani za zaštitu bolesnika.
O historiji nastanka i autorstvu sporednih dijelova triptiha se još uvijek raspravlja. Stručnjaci se slažu da središnji dio oltara pripada Durerovom kistu, lijevu i desnu ploču, naknadno dodane, možda su izradili njegovi učenici, ili su djelo Cranacha ili nekog od holandskih majstora.
Radnja središnje ploče je Bogorodica koja se saginje nad djetetom Kristom. Uzdržanost boja, skulptura, jasno prikazivanje slika, oštrina poteza - sve naglašava suzdržanu i smirenu prirodu slike. Slika je rađena u tehnici slikanja temperama. Vjerovatno ju je Dürer odabrao da ubrza izvršenje naredbe koju je umjetnik primio od Fridrika III, izbornog izbornika Saksonije.
U radu se nalazi nekoliko zanimljivih detalja-simbola. Kruška koja leži na prozorskoj dasci, kod nogu bebe koja spava, u korelaciji je sa istočnim grehom, otvorena knjiga na stalku - sa Svetim pismom. Iznad Marijine glave je bogato ukrašena kruna koju drže dva anđela. U prostoriji je još nekoliko anđela koji su zauzeti čišćenjem. Jasna linearna perspektiva prostorije, pedantna razrada svih njenih elemenata i Josipova radionica, vidljiva gledaocu kroz prozor u pozadini, igraju ulogu dodatnog alata za stvaranje boje.
Bočne ploče triptiha prikazuju sv. Sebastijana i sv. Anthony. Napisane su i dodane kasnije, oko 1503-1504. Njihova pojava povezana je sa epidemijom kuge koja je u to vrijeme bjesnila u Evropi. Vjerovatno su dodatni dijelovi oltara dizajnirani za zaštitu bolesnika.
За сва питања о раду форума (Ваши предлози и коментари), као и питања о оглашавању на форуму, пошаљи ми приватну поруку. Хвала
- Alexander Soloviev
- Поруке: 2253
- Придружен: 14 Мај 2022, 20:15
ikona Hrista i Samarjanke 17. vek
ikona Hrista i Samarjanke 17. vek
За сва питања о раду форума (Ваши предлози и коментари), као и питања о оглашавању на форуму, пошаљи ми приватну поруку. Хвала
- Alexander Soloviev
- Поруке: 2253
- Придружен: 14 Мај 2022, 20:15
Konevska ikona Bogorodice, 17. vek
Konevska ikona Bogorodice,
17. vek
31×25 cm
17. vek
31×25 cm
За сва питања о раду форума (Ваши предлози и коментари), као и питања о оглашавању на форуму, пошаљи ми приватну поруку. Хвала
- Alexander Soloviev
- Поруке: 2253
- Придружен: 14 Мај 2022, 20:15
ikona Svetog Maksima Grka 16. vek
ikona Svetog Maksima Grka
16. vek
16. vek
За сва питања о раду форума (Ваши предлози и коментари), као и питања о оглашавању на форуму, пошаљи ми приватну поруку. Хвала